Currently in Ghent
“Stab Candy”
opening Saturday November 22, 2025
from 6 - 10 pm
November 22 - December 14, 2025
Both making work that sits exactly on a liminal seam between the figurative and the non-figurative, Rufus Michielsen (b. 1982) and Tom Volkaert's (b. 1989) practices meet in the tension between allure and discomfort.
Through processes of distillation and abstraction, they simultaneously draw us in (with glossy colour, cartoonish gestures and anthropomorphic hints) while pushing us away (through awkward articulations, swollen surfaces and bodily traces.)
Like the title 'Stab Candy, a dialectic of attraction and revulsion, the exhibition stages this precise confusion: how beauty can harbour decay, and how the abject ca become strange and strangely desirable.
“Yes, Say Yes”
opening Saturday November 22, 2025
from 6 - 10 pm
November 22 - December 14, 2025
Op de eerste verdieping toont Ian De Weerdt (b. 1996, Antwerp) de installatie Yes, say yes en een reeks van vijf werken: Ecstatic Body Studies.
Yes, say yes onderzoekt de reiniging van het artistieke archief. Oude residu’s worden herschreven en herwerkt tot nieuwe betekenislagen, in een proces dat totale affirmatie zoekt — een ode aan Amor Fati:
“Ik wil geen oorlog voeren tegen wat lelijk is.
Ik wil niet beschuldigen.Wegkijken zal mijn enige ontkenning zijn.
Op een dag wil ik enkel een Ja-zegger zijn.”
De reeks Ecstatic Body Studies combineert schilderkunst en zeefdruk op gegoten ondergronden in uiteenlopende materialen.
Het zijn studies voor toekomstige architecturale integraties waarin de innerlijke ruimte van extase centraal staat.
Upcoming in Antwerp
“Desert Blues”
opening Saturday November 29, 2025
from 4 - 8 pm
November 29 - December 21, 2025
“The loose blond desert sand archives my dance steps.
On a potpourri of melodies and kaleidoscopic, opaque mother-of-pearl gleams of archetypes, images and icons.
They grant me a moment’s shelter from the merciless midday sun - only to be carried off later by a gentle, willing breeze.
Like flowers on a compost heap drawing the ever-fermenting history through their roots and transforming it into a roughly pixelated technicolor splendour. POPORO.”
“Stab Candy”
with Rufus Michielsen & Tom Volkaert
opening Saturday November 22, 2025
from 6 - 10 pm
November 22 - December 14, 2025
Both making work that sits exactly on a liminal seam between the figurative and the non-figurative, Rufus Michielsen (b. 1982) and Tom Volkaert's (b. 1989) practices meet in the tension between allure and discomfort.
Through processes of distillation and abstraction, they simultaneously draw us in (with glossy colour, cartoonish gestures and anthropomorphic hints) while pushing us away (through awkward articulations, swollen surfaces and bodily traces.)
Like the title 'Stab Candy, a dialectic of attraction and revulsion, the exhibition stages this precise confusion: how beauty can harbour decay, and how the abject ca become strange and strangely desirable.

“Yes, Say Yes”
with Ian De Weerdt
opening Saturday November 22, 2025
from 6 - 10 pm
November 22 - December 14, 2025
Op de eerste verdieping toont Ian De Weerdt (b. 1996, Antwerp) de installatie Yes, say yes en een reeks van vijf werken: Ecstatic Body Studies.
Yes, say yes onderzoekt de reiniging van het artistieke archief. Oude residu’s worden herschreven en herwerkt tot nieuwe betekenislagen, in een proces dat totale affirmatie zoekt — een ode aan Amor Fati:
“Ik wil geen oorlog voeren tegen wat lelijk is.
Ik wil niet beschuldigen.Wegkijken zal mijn enige ontkenning zijn.
Op een dag wil ik enkel een Ja-zegger zijn.”
De reeks Ecstatic Body Studies combineert schilderkunst en zeefdruk op gegoten ondergronden in uiteenlopende materialen.
Het zijn studies voor toekomstige architecturale integraties waarin de innerlijke ruimte van extase centraal staat.

Upcoming in Antwerp
“Desert Blues”
with Karel Thienpont
opening Saturday November 29, 2025
from 4 - 8 pm
November 29 - December 21, 2025
“The loose blond desert sand archives my dance steps.
On a potpourri of melodies and kaleidoscopic, opaque mother-of-pearl gleams of archetypes, images and icons.
They grant me a moment’s shelter from the merciless midday sun - only to be carried off later by a gentle, willing breeze.
Like flowers on a compost heap drawing the ever-fermenting history through their roots and transforming it into a roughly pixelated technicolor splendour. POPORO.”

















































